Yaş grubunun gelişim özelliklerine uygun; BÜTÜNCÜL, SARMAL ve EKLEKTİK bir yaklaşımla, Okul Öncesi Eğitim Programı’nda yer alan kazanım ve göstergeler ile ilgili kavramlar temel alınarak; ODTÜ okulöncesi öğretmenliği mezunu 4 öğretmen arkadaşımız tarafından hazırlanmıştır.
Bilmeyen öğretmen olabilir bunlar ne diye sorarsa
BÜTÜNCÜL, çocuğun tüm gelişim alanlarına hizmet etmektir. ( Bilişsel, fiziksel, sosyal, duygusal, dil, estetik vb. )
SARMAL,Kazanım ve göstergelerin farklı etkinliklerle tekrar tekrar ele alınmasıdır.
EKLEKTİK, Farklı yaklaşım ve modellerin harmanlanmasıdır.
Her kitapta bir atölye adı altında
1-Kendimi Tanıyorum Atölyesi
2-Hayvanlar Atölyesi
3-Uzay Atölyesi
4- Sağlık Atölyesi
5-Bilim Atölyesi
6-Sanat Atölyesi
7- Bitkiler Atölyesi
8- Meslekler Atölyesi
konular araç olarak kullanarak Ahtapot Tino’nun yanında bir çocuk karaktere yer verilmiştir.
Bu çocuklar biri gözlüklü, diğeri kilolu, albino rahatsızlığı olan, yürüme engeli olan tekerlekli de vb. seçilerek çocuklara farkındalık yaratılmak istenmiştir.
Çocukların yabancı olmadıkları yakın çevreleri kullanılarak ve hikâyeleştirilerek, basitten karmaşığa, somuttan soyuta sıralı yayın olarak hazırlanmıştır.
(hikayeleştirme çocukların da kendi yaşantılarında yaptıkları türden… Kendilerini daha yakın bulmaları için )
Her çalışma kitabında çocukların küçük kas becerilerinin gelişimi için pratik yapabilecekleri çıkartma- yapıştırma sayfalarına yer verilmiştir.
İşitsel algı/fonolojik farkındalık çalışmalarına (dinleme, anlama- konuşma, sesleri hissetme, ayırt etme, aynı sesle başlayan ve biten kelimeler vb.) sıkça yer verilmiştir.
Kesinlikle okuma veya yazma öğretmek
amacını taşımamaktadır. Programda okuma ve yazma öğretimi yoktur. Harfleri göstermek ve harfleri yazdırmak da yoktur.
İlkokulda okuma ve
yazmayı hızlı öğrenebilmesi için gereken ön becerileri kazandırmak içindir.